Friday, February 10, 2012

Berkorbanlah Sikit!

"Allah RahmanuRahim kuatkan sahabat aku untuk tempuh segala onak duri kerna aku tahu  ape yang Dia bagi tidak lain dan tidak bukan hanya untuk KEBAIKAN kau sahabat" :D
Assalamualaikum ya sahabati. Maaf lama sudah pia tak menulis kat blog ini. Mungkin Busy dengan notanota, Alhamdulillah baru abes exam eos dan syukur lulus walaupun kene sedikit rintangan tok capai ayat LULUS tu. sampaikan aku dah redha sekiranya gagal untuk yang pertama ini, mungkin Allah nak bagi aku peluang kedua untuk memperkuatkan diri dengan subjek subjek yang sememangnya sukar ini. Sehinggakan dah takde air mate untuk dititik kan sebab kita dah buat yang terbaik Allah je yang uruskan yang selebihnya ;)

Dan memandangkan cuti 3 minggu ini, sahabatsahabat gunalah dengan sebaik mungkin ye. cari ILMU cari AMAL cari PAHALA. cuti 4 hari tu aku gunakan dengan sebetul betul cutinya lah~ Hee. yang penting dengan famili jalan jalan pegi ospital zoo makan makan shopping dan bertolak balik ke terengganu. dan yang selebihnya cari ilmu yang memang dah ade depan mate wuu. Ya Allah lazatnye cari ilmu yang Kau kurniakan. Bahagia je hidup berdamping lecturer buku2 nota2 kawankawan sepanjang cuti ni. Yang penting hati ,siapa yang tahu.rindu Famili, rumah, MAk ABah wan ana nurul naim uda and dekna.. Dekna genaplah 3 tahun pada 15/2,Asif la along x dpt nak balik tengok Dekna dlm umur 3 tahun tu.. ;(. Apepon most important, iman kene kuat, teguhkan pendirian , jadi Hamba Allah bukan untuk riak .setitik riak/sombong haram bagi kau untuk mencium bau syurga. 


-aku selalu dengar abah naim wan cakap pasal ustz naim yang selalu bagi kuliyah kat surau tempat aku tinggal n lastly dapat jugak aku ikut aritu di surau n terjumpa blog beliau ustaz naim.- 


nota seorang hamba MU
Da'ie ibarat tiram di laut, dihiris pepasir tercalarlah ia, sungguhpun terluka tetapi dipendam, sungguhpun pedih tapi tetap disimpan, namun akhirnya dibalas MUTIARA BERHARGA..... Perjuangan Islam bukannya ada pilihan tetapi satu amanah Allah, menuntut seribu pengorbanan bagi sesiapa yang dihatinya terselit IMAN dan TAQWA dan sedar dirinya bertuhankan Allah

0 comments:

Post a Comment