Monday, January 21, 2013

Untung La Dah 21

salam sahabatsahabiah. lama tak update :)asif jiddan .

tengokfacebook, today birthday, upcoming birthday.. dan tengok sahabat2 yang sebaya sudah menginjak 21 tahun sedangkan saya masih 20 tahun 7bulan. huhu. Bukan ape kelebihan adapada mereka yang lahir awal .untuk sekarang. Happy birthday Yus, roomateku kat matrikulasi dulu.. bertuah sebab ade peluang menjadi salah seorang yang boleh ngundi pilihan raya umum 13 ni. Waaa ^^, dan jika Allah mengizinkan 5 negeri yang ditadbir akan terus ditadbir oleh pakatan Rakyat. hehe.

semasa nak tunggu result peeriksaan keluar dalam 5 hari yg lepas. debaran nervous memang ada, tapi lupakan kejapdengan baca bukukarangan Ridhuan Mohd Nur, Tragedi Memali. bagi ana kata-kata imamSyafie berbunyi keadaan yang sepatutnya kamu MARAH jika kamu tidak MARAH, kamu seperti keldai.memang. buku itumenimbulkan satu perasaan yang sangat benci pada kepimpinan taghut dan hiba sayu dengan jasa yang disumbangkan Ustaz Ibrahim Libya. Maaflah , bab siyasi memang kegemaran saya, bahkan semenjak sekolah menengah lagi isu-isu semasa yang melibatkan siyasi menjadi perbualan ana, dan Dahrenee and Punithen. dan sekarang dia berada di India, Medic atau dentistry, Lupa. Hee. KAta Cikgu sejarah saya Cikgu Kamal, 'Sejarah dalam buku kadang2 tak boleh dipercayai 100 percent. cuma dipandang parti berhaluan kanan yang dianggap hero dalam kemerdekaan negara.Parti berhaluan Kiri dianak tirikan.Dr Burhanuddin Al Helmy, dan yang lain2. pointnye, 21 tahun umur yang seharusnya wajib untuk menilai balik kepimpinan yang sedia ada. Syukur lah !

okay, Reset balik semangat study saya! study2! mungkin tertinggal kat maidam kot semangat tu :) moduleCVS. tang physiology Huh~~ nak taknak. kena baca jugak dengan suka hatinya ^^, pathology notes dapat taklifan dari ong utk buat nota.. sukanya :) tapi cuti yang panjng ni kadang2 buatkan kita lalai sebenarnya, jauh dari sahabat2 yang rajin ingatkan diri ini, kurang masa yang disiplin, jadual study yg x tersusun.. tapi Alhamdulillah :)adanya Instagram sebagai penghubung Whats app sebagai bualan. sentiasa terisi. Diri ni pon kena semangat jugak~Hee ;) jangan kerana diberi nikmat terus lupakan Dia ;( Ingat bila dah bernazar kena wajib tunaikan

Misi perlu komplitkan cuti ni- Cvs module | nota patho CVS | revise MY utk adik su | masak | karipap ^^,|

utk awak dan sayajuga : cuti ni jadikan setiap masa tu berkualitidengan tambahkan ilmu, rajinkan diri utk bantu family, ringankan beban mereka, jangan dok tengok tv sangat , main game sangat. 
kita pemuda Islam jadikan diri ini berguna utk keluarga dan Islam. 

Sesungguhnya ulama adalah pewaris para Nabi. Sungguh para Nabi tidak mewariskan dinar dan dirham. Sungguh mereka hanya mewariskan ilmu maka barangsiapa mengambil warisan tersebut ia telah mengambil bahagian yang banyak.”
(Riwayat Tirmizi, Ahmad, Abu Daud dan Ibnu Majah. Disahihkan oleh Al-Albani)


katakata seorang sahabat ;"anak muda perlu sibuk dengan benda baik, atau kelalaian dan kerosakkan akan menyibukkan mereka." 

juga dri sahabat ana di kusza : mutiara kata dari sheikh Rohimuddin Al Banteni 
" Hidup kita sentiasa dengan CINTA.. nak memberi kerna cinta.. nak Ibadat perlu cinta.. nak hidup perlu cinta dan mengenal KHALIQ perlu pada cinta.. CInta itu tidak memerlukan UNDANG-UNDANG.. Kamu jangan pernah khuatir dengan jodoh.. Allah yang tentukan..tapi perlu kepada usaha.. Kita usaha kerana kita tidak tahu natijah-nya maka sebab itu kita perlu usaha jika ingin tahu apakah itu taqdir kita. Jangan rosakkan Cinta.."

"Bercintalah selepas kahwin.. Kerna CInta sebelum Kahwin.. Hanyalah NIFAQ.!
kepuraan.. sentiasa dalam Munafiq..kamu akan cuba kelihatan kamu sesempurna mungkin pada pasangan namun hakikatnya kamu dusta.! 
Jujurlah dengan CINTA.." (untung lah ada di Kusza ) tempat emak ana ngaji dulu 


ehem2 ;)




0 comments:

Post a Comment